REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO WWW.TOMEKNIEDZWIECKI.PL
Drogi Użytkowniku, cieszymy się, że znalazłeś się w sekcji dokumentów prawnych naszego Serwisu. Oznacza to, że dbasz o swoje bezpieczeństwo w Internecie lub chcesz poznać swoje prawa i obowiązki.
Mamy w związku z tym dobrą wiadomość: w naszym Serwisie dbamy nie tylko o jakość wytwarzanego przez nas oprogramowania, ale również o Twoje prawa podczas zawierania umowy on-line.
Pamiętaj, że jeśli masz jakiekolwiek pytania związane z naszymi zasadami, możesz się z nami łatwo skontaktować. Żadnego pytania nie pozostawiamy bez odpowiedzi.
Regulamin w wersji 3.0 obowiązuje od dnia 21.09.2024 r.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
W pierwszej części Regulaminu przedstawiamy się, opisujemy różne formy kontaktu z naszą firmą, a także omawiamy najważniejsze definicje, które znajdziesz w tym dokumencie.
- Serwis Internetowy jest dostępny pod adresem: www.takedrop.pl oraz jego rozwinięciami.
- Serwis Internetowy jest prowadzony przez: TAKEDROP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Ruska 11-12/U1, 50-079 Wrocław, zarejestrowanej w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001008913, NIP: 8943091658, REGON: 36609548000000, kapitał zakładowy 10 700 zł (w całości wpłacony), (dalej: Właściciel lub Sprzedawca).
- Kontakt z Serwisem Internetowym TakeDrop jest możliwy:
- pod adresem e-mail: pomoc@takedrop.pl;
- z wykorzystaniem adresu do korespondencji: ul. Ruska 11-12/U1, 50-079 Wrocław, Polska;
- pod numerem telefonu: +48 533 657 704 (numer dostępny w godzinach: od 9:00 do 13:00, od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy).
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu skorzystania z wybranych funkcji Serwisu Internetowego (np. zawarcia umowy licencji niewyłącznej lub umowy o dostarczenie treści cyfrowych).
- Sprzedawca ustanawia punkt kontaktowy dla organów państwowych oraz Unii Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych na potrzeby stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (dalej: DSA) pod adresem mailowym: pomoc@takedrop.pl. Językiem właściwym do kontaktu jest język polski i angielski.
- Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony w Serwisie Internetowym w sposób umożliwiający Użytkownikom:
- zapoznanie się z jego treścią,
- utrwalanie jego treści poprzez samodzielne wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. pobranie w formie PDF (trwały nośnik),
- zapoznanie się z jego obecnie obowiązującą wersją, jak i wersjami poprzednimi.
- DEFINICJE. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:
- BOK – Biuro Obsługi Klienta Serwisu Internetowego, które udziela informacji w zakresie prowadzonej przez Serwis Internetowy działalności.
- CENA – określona w złotych polskich, kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Właścicielowi tytułem udzielania Licencji na Produkt, lub tytułem przeniesienia własności treści cyfrowej w ramach zawartej umowy o dostarczenie treści cyfrowych lub tytułem świadczenia usług w ramach umowy o świadczenie usług. Dodatkowo, Właściciel zaznacza, że Cena za Licencję może być uzależniona od zakresu integracji, sposobu płatności, okresu rozliczeniowego lub cyklów uiszczania płatności.
- KLIENT – (1) osoba fizyczna; albo działająca przez osobę umocowaną (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku, gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy Licencji lub innej umowy w ramach Serwisu.
- KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. 22(1) Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- UMOWA LICENCJI/LICENCJA – Umowa Licencji niewyłącznej zawarta na czas określony wskazany każdorazowo w ramach Serwisu upoważniająca Klientów do korzystania z Oprogramowania do sprzedaży on-line wytworzonego przez Właściciela zgodnie z wskazanymi w Regulaminie polami eksploatacji. Po upływie terminu na jaki została zawarta Umowa Licencji, przekształca się w umowę licencji na czas nieokreślony z koniecznością uiszczania Ceny w cyklach miesięcznych, chyba że najpóźniej na 14 dni przed upływem terminu na jaki została zawarta Licencja na czas określony Klient skieruje w formie dowolnej do Właściciela stosowne wypowiedzenie. Obowiązkiem Właściciela jest poinformowanie drogą mailową Klienta o końcu obowiązywania terminowej Umowy Licencji. Udzielane przez Właściciela licencje mają charakter niewyłączny i obejmują uprawnienie do korzystania przez Klienta z Oprogramowania na maksymalnie 5 domenach internetowych. Licencja nie upoważnia Klienta do udzielania sublicencji innym podmiotom. Szczegółowe warunki licencji wskazane zostały w punkcie 7. niniejszego Regulaminu. Co do zasady, wszystkie Umowy Licencji zawierane za pośrednictwem Serwisu internetowego są umowami licencji niewyłącznej zawartej na czas określony. W ramach Umowy Licencji Klient może otrzymać również Licencję na korzystanie z opracowanych przez Właściciela rozwinięć Oprogramowania do sprzedaży, wówczas zakres integracji jest każdorazowo wskazany na karcie Produktu. Wytworzone przez Właściciela integracje umożliwiają m. in. integrację Oprogramowania do sprzedaży z produktami informatycznymi innych firm wymienionych w cenniku.
- KONTO KLIENTA – indywidualne konto w Serwisie Internetowym, utworzone po zawarciu umowy licencji przez Właściciela na rzecz Klienta, w celu korzystania przez Klienta z Oprogramowania do sprzedaży lub oprogramowania integracyjnego objętego Umową Licencji zgodnie z zakresem Licencji. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą dedykowanego loginu i hasła. Konto Klienta zostaje utworzone z chwilą zawarcia Umowy Licencji. Zakres funkcjonalności Konta Klienta jest określony na stronie Serwisu Internetowego i zależy od rodzaju licencji. Konto Klienta jest automatycznie usuwane przez Właściciela w terminie 60 dni liczonych od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia umowy licencji.
- LOGIN – nazwa użytkownika Klienta podana w ramach Serwisu internetowego podczas zawierania Umowy Licencji, loginem jest mail wskazany przez Klienta.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, która umożliwia otrzymywanie przez wszystkich zapisanych osób do Newslettera dedykowanych, cyklicznych informacji na temat Serwisu Internetowego, w szczególności o usługach, wytwarzanym oprogramowaniu, bieżącej działalności, akcjach marketingowych, trendach w prowadzeniu biznesu polegającym na sprzedaży on-line, organizowanych kursach lub szkoleniach i akcjach promocyjnych. Newsletter jest wysyłany na podany przez Użytkownika adres e-mail, za jego wyraźną zgodą. Użytkownik w każdej chwili ma prawo zrezygnować z subskrypcji Newslettera. W zakresie postanowień dotyczących Newslettera uregulowanych w niniejszym dokumencie, Właściciel nazywany będzie Usługodawcą, a osoba zapisana do Newslettera Usługobiorcą.
- PRODUKT – oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży online, wytworzone przez Właściciela, będące przedmiotem Licencji za zapłatą Ceny. Właściciel oświadcza, iż przysługuje mu pełnia praw autorskich majątkowych do Produktów stanowiących przedmiot Umowy Licencyjnej zawieranej z Klientem. Szczegółowy zakres funkcjonalności oprogramowania jest każdorazowy określony w Serwisie. Produktem są również rozwinięcia w/w oprogramowania o stworzone przez Właściciela programy komputerowe w postaci integracji. Oprogramowania integracyjne stanowią również przedmiot licencji, jeśli wynika to z opisu na karcie produktu prezentowanego w ramach Serwisu Internetowego. Oprogramowanie jest programem komputerowym w rozumieniu Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – usługa Serwisu Internetowego dostępna po zawarciu umowy licencji, która umożliwia zbieranie punktów pozwalających następnie na odbiór nagrody. Szczegóły związane z programem lojalnościowym, tryb naliczania punktów oraz ich wymiany reguluje Regulamin Programu Lojalnościowego.
- PRZEDSIĘBIORCA-KONSUMENT - Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.
- REGULAMIN – niniejszy dokument określający m.in. zasady zawierania Umów Licencji, umów o świadczenie usług, umów o dostarczenie treści cyfrowych oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Właściciela za pośrednictwem Serwisu Internetowego na rzecz Użytkowników i Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkownika, w tym Klienta jak i Właściciela. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- STRONA PRODUKTOWA - strona w Serwisie Internetowym, na której przedstawione są m.in. szczegółowe informacje na temat Produktu, Ceny, sposobów płatności, wariantów Licencji oraz innych usług.
- TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane w ramach Serwisu Internetowego przez odpowiednio Właściciela, kontrahentów Właściciela, Klienta albo inną osobę korzystającą ze Serwisu Internetowego.
- UMOWA O ŚWIADCZENIU USŁUG – umowa dotycząca świadczenia przez Właściciela na rzecz Klienta Usług za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe. Umowy o świadczenie usług zawierane są na czas nieokreślony z możliwością ich wypowiedzenia, w każdym czasie. Okres rozliczeniowy dla tego rodzaju umów wynosi 30 dni i opłata jest pobierana każdorazowo z góry, chyba że co innego wynika z informacji prezentowanych w Serwisie lub Koncie Klienta.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Właściciela na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu Internetowego. W zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące z Właścicielem, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.
- USŁUGI – świadczenia wykonywane przez Właściciela za zapłatą Ceny w związku z zawartą Umową o świadczeniu usług związane w szczególności z prowadzeniem sklepu internetowego (np. działania marketingowe) przy użyciu Produktu na korzystanie, którego Licencji udzielił Klientowi Właściciel.
- TREŚCI CYFROWE – dane wytwarzane i dostarczane w formie cyfrowej stanowiące przedmiot Umowy Sprzedaży Treści Cyfrowych.
- UŻYTKOWNIK/OSOBA ODWIEDZAJĄCA – osoba fizyczna przeglądająca zasoby Serwisu Internetowego, bez konieczności zakładania Konta Klienta i dokonania zakupu.
- UMOWA SPRZEDAŻY TREŚCI CYFROWYCH – Umowa Sprzedaży, której przedmiotem jest dostarczenie Klientowi treści cyfrowych, które oznaczają dane wytwarzane i dostarczane w formie cyfrowej (np. opisy produktów mających być zbywanych za pośrednictwem Produktu).
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Właściciela na rzecz Klienta Treści Cyfrowej za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe. Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem a Właścicielem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- OKRES ABONAMENTOWY – oznaczy przedział czasu (np. 30 dni, 3 miesiące, jeden rok), objęty obowiązywaniem Umowy Licencji zawartej na czas oznaczony, podczas którego Klient posiada Licencję do korzystania z Produktu lub określający czas świadczenia Usług przez Właściciela na rzecz Klienta, za który to przedział czasu jest on zobowiązany uiścić Cenę. Miesiąc oznacza okres 30 dni kalendarzowych. Po upływie okresu abonamentowego Umowa Licencji automatycznie przekształca się w umowę na czas nieokreślony w sposób wskazany w definicji Umowy Licencji.
- OKRES ROZLICZENIOWY – oznaczony czas, który rozpoczyna się w dniu zawarcia Umowy Licencji lub Umowy Świadczenia Usług za który pobierana jest Cena. Właściciel każdorazowo w ramach Serwisu wskazuje, sposób pobierania opłaty za okresy rozliczeniowe np. płatność z góry za cały okres rozliczeniowy lub płatność w cyklach miesięcznych z góry lub z dołu w sposób określony w ramach Serwisu. Okres rozliczeniowy umożliwia ustalenie dat pobierania przez Właściciela Ceny od Klienta za czas świadczenia Usługi lub czas trwania Licencji. W przypadku przekształcenia umowy na czas określony w umowę na czas nieokreślony okres rozliczeniowy wynosi 30 dni, a Cena pobierana jest z góry każdego miesiąca trwania Umowy.
2. ZASADY KORZYSTANIA ZE SERWISU INTERNETOWEGO
Poznaj zasady korzystania z naszego Serwisu. Zależy nam na respektowania zasad, aby każdy Użytkownik TakeDrop mógł bezproblemowo korzystać z jego funkcjonalności.
- Minimalne wymagania techniczne urządzenia Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne korzystanie ze Serwisu Internetowego:
- urządzenie z dostępem do sieci Internet;
- najnowsza wersja przeglądarki internetowej;
- aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail) w celu zapisu do Newslettera, czy zawarcia jakiejkolwiek umowy za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
- Właściciel nie udziela gwarancji, że korzystanie ze Serwisu Internetowego będzie przebiegało bez błędów i przerw technicznych. Właściciel zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Serwisu Internetowego w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego informowania o tym Klientów. Właściciel będzie dążył do niezwłocznego przywrócenia działania Serwisu Internetowego.
- Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i treści innych serwisów oraz portali, do których może zostać przekierowany Klient, korzystając z linków umieszczonych w Serwisie Internetowym (np. operatorów płatności).
- Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za transakcje zawarte przez Klientów przy użyciu oferowanych w ramach Serwisu Internetowego Produktów. Właściciel nie jest stroną umów sprzedaży zawieranych przez Klienta z klientami docelowymi sklepu internetowego Klienta.
3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM
W części trzeciej prezentujemy usługi elektroniczne dostępne w naszym Serwisie. Usługa Elektroniczna to np. Newsletter. Wyjaśniamy też, jak w prosty sposób złożyć reklamację na Usługi Elektroniczne.
- Właściciel świadczy za pośrednictwem Serwisu Internetowego następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Użytkowników, w tym Klientów, które nie wymagają zapłaty Ceny (usługi darmowe):
- przeglądanie darmowych, ogólnodostępnych Treści w ramach Serwisu Internetowego,
- prezentowanie Klientom dopasowanych do ich zainteresowań treści reklamowych,
- umożliwienie przeglądania Treści w ramach Serwisu Internetowego, w tym treści o charakterze marketingowym,
- Chatbot,
- Newsletter.
Newsletter
- Usługa Newsletter (w zależności od zgody Użytkownika) polega na:
- otrzymywaniu przez Użytkowników zapisanych do Newslettera (Usługobiorców) drogą elektroniczną, w tym za pomocą automatycznych systemów wywołujących, informacji handlowych dotyczących Produktów i Usług Właściciela i partnerów Właściciela, w tym w szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych (e-mail marketing).
- otrzymywanie przez Usługobiorców, którzy udostępnili Sprzedawcy swój numer telefonu, w tym za pomocą automatycznych systemów wywołujących, informacji handlowych, dotyczących produktów i usług Sprzedawcy i partnerów Sprzedawcy, w tym w szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych (marketing telefoniczny/sms marketing).
- Korzystanie z usługi Newsletter możliwe jest po wykonaniu kolejnych kroków przez Użytkownika:
- udostępnienie swojego adresu e-mail lub numeru telefonu, w wyznaczonym do tego polu w Serwisie Internetowym w celu otrzymywania informacji handlowych wybranym kanałem komunikacji,
- zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu oraz zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu Internetowego i wyrażenie wyraźnej zgody na otrzymywanie informacji handlowych (poprzez czynność wpisania adresu e-mail i kliknięcia na przykład przycisku „zapisz mnie" lub tożsamą znaczeniowo) lub poprzez złożenie ww. oświadczenie w trakcie rozmowy telefonicznej z pracownikiem Sprzedawcy.
- Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony.
- Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z usługi Newsletter (rezygnacji z usługi), w szczególności poprzez skierowanie prośby o zaprzestanie świadczenia Usługi Newsletter na dane kontaktowe podane w pkt. 1.3 Regulaminu lub kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w wiadomości e-mail wysłanej do Usługobiorcy w ramach usługi Newsletter. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć również w trakcie rozmowy telefonicznej z Właścicielem.
- W przypadku rezygnacji z Newlslettera, Właściciel możliwie najszybciej, jednak nie później niż w ciągu 04 dni roboczych usunie wszelkie dane ze swoich baz Newsletterowych i zaprzestanie wysyłki kolejnych wiadomości.
- Właściciel może w każdym czasie rozwiązać umowę związaną ze świadczeniem Newslettera za tygodniowym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów, rozumianych jako:
- zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Właściciela wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
- zmiana sposobu świadczenia usługi Newsletter spowodowane wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
- zmiana zakresu lub świadczenia usługi Newsletter, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.
- Usługodawca swoje oświadczenie w zakresie określonym w ust. powyżej wysyła na adres e-mail lub numer telefonu podany przez Usługobiorcę podczas rejestracji do usługi Newsletter.
- Właściciel może wypowiedzieć Usługobiorcy Umowę o świadczenie usług elektronicznych za siedmiodniowym okresem wypowiedzenia lub odmówić mu dalszego prawa do korzystania z usługi Newsletter, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości treści, o których mowa powyżej, z ważnych powodów, tzn. w przypadku rażącego naruszenia przez Usługobiorcę niniejszego Regulaminu, tj. w sytuacjach, gdy Usługobiorca (katalog zamknięty): korzysta z Newslettera w sposób niezgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz naruszający prawa osób trzecich, niezgodnie z postanowieniami Regulaminu, a także niezgodnie z przyjętymi w tym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego, w szczególności dostarcza treści o charakterze bezprawnym.
Reklamacje Usług Elektronicznych
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać w dowolnej formie. Zaleca się skorzystanie ze środków komunikacji wskazanych w punkcie 1.3 Regulaminu.
- Przykładowy formularz reklamacji jest dostępny pod treścią niniejszego Regulaminu.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Właściciela następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Właściciel odpowiada na reklamację w tej samej formie, w jakiej otrzymał reklamację, chyba że osoba składająca reklamację wskazała prośbę o inną formę komunikacji.
4. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW
To bardzo ważna część Regulaminu, w której wyjaśniamy, w jaki sposób możesz zawrzeć Umowę Licencji, Umowę o świadczenie usług lub Umowę o dostarczenie treści cyfrowych.
- Informacje prezentowane w Serwisie Internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Właściciela do Użytkowników, w tym Klientów, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.
- Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Użytkownikiem lub Klientem są określone na Stronie Produktowej (karcie Produktu) lub w inny właściwy dla danej Licencji lub Usługi lub Umowy sprzedaży treści cyfrowej, w ramach Serwisu Internetowego, w tym w Regulaminie.
- W ramach rozwoju dostępnych w Serwisie Internetowym Produktów lub Usług lub Treści Cyfrowych oraz z uwagi na ich specyfikę, Właściciel może wprowadzić ograniczenia co do sposobów zawierania Umów Licencji lub Umowy o świadczenie usług lub Umów o dostarczenie treści cyfrowych.
- Zawarcie Umowy Licencji lub Umów o Świadczenie Usług lub Umów o dostarczenie treści cyfrowych między Klientem, a Właścicielem następuje wg. procedury opisanej w niniejszym punkcie Regulaminu.
- Właściciel wskazuje, iż tylko i wyłącznie Klienci, którzy są zalogowani do Konta Klienta i są jednocześnie związani z Właścicielem Umową Licencji mają możliwość zawierania Umów o świadczenie usług oraz Umów o dostarczenie treści cyfrowych.
- Klient, aby zawrzeć Umowę Licencji z poziomu Serwisu Internetowego:
- przechodzi do formularza zamówień poprzez kliknięcie przycisku „Zacznij za darmo!",
- wybiera z zaprezentowanych produktów towary, które chce sprzedawać z pomocą Oprogramowania,
- podaje swoje imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail (na numer telefonu otrzyma hasło do Konta Klienta, umożliwiającego korzystanie z Produktu na warunkach Licencji),
- w kolejnym kroku Klient wybiera sposób zapłaty Ceny za Licencję oraz uzupełnia wymagane dane w formularzu udostępnionym w ramach Serwisu,
- wybiera zaproponowany w oparciu o wcześniej wybrane towary wygląd swojego przyszłego sklepu internetowego, domenę internetową oraz logo,
- w celu nabycia prawa do używania wybranej domeny internetowej Klient przekierowywany jest na stronę internetową dostawcy wybranej usługi, gdzie musi potwierdzić oraz opłacić nabycie prawa do używania wybranej domeny,
- wybiera interesujący go wariant licencji,
- w każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych przy wypełnianiu formularzy może uniemożliwić zawarcie Umowy Licencji.
- Klient przesyła Właścicielowi oświadczenie woli związania Umową Licencji zatwierdzając wprowadzone dane i klikając przycisk subskrybuj lub przycisku o tożsamym znaczeniu. Wymagana jest również akceptacja Regulaminu i Polityki prywatności oraz uiszczenie Ceny przez Klienta.
- w zależności od wybranego sposobu zapłaty Ceny za Licencję, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności.
- Klient może zawrzeć Umowę Licencji z poziomu Serwisu Internetowego również w poniżej opisany sposób:
- wybiera interesujący go wariant Licencji,
- podaje w ramach udostępnionego w Serwisie Internetowego formularza swój adres e-mail i numer telefonu (na numer telefonu otrzyma hasło do Konta Klienta, umożliwiającego korzystanie z Produktu na warunkach Licencji),
- w kolejnym kroku Klient wybiera sposób zapłaty Ceny za Licencję oraz uzupełnia wymagane dane w formularzu udostępnionym w ramach Serwisu,
- w każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych przy wypełnianiu formularzy może uniemożliwić zawarcie Umowy Licencji.
- Klient przesyła Właścicielowi oświadczenie woli związania Umową Licencji zatwierdzając wprowadzone dane i klikając przycisk subskrybuj. Wymagana jest również akceptacja Regulaminu i Polityki prywatności oraz uiszczenie Ceny.
- W zależności od wybranego sposobu zapłaty Ceny za Licencję, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności.
- Umowa Licencji zostaje zawarta z chwilą wykonania przez Klienta czynności, o których mowa w punkcie 4.6 lub 4.7 Regulaminu.
- Umowa o dostarczenie treści cyfrowych i Umowa o świadczenie usług może zostać zawarta jedynie przez Klienta zalogowanego do Konta Klienta. Klient wybiera w takim wypadku interesującą go Treść Cyfrową lub Usługę. W dalszych krokach zastosowanie znajdą kroki opisane w punkcie 4.7 lit. c-f. Postanowienia zawarte w punkcie 4.7 lit. c-f. odnoszące się do zawierania Umów Licencji należy w takim wypadku stosować odpowiednio do zawierania Umów o świadczenie usług lub Umów o dostarczenie treści cyfrowych.
- W celu uniknięcie wątpliwości Sprzedawca wskazuje, że każda z zwartych umów stanowi odrębny stosunek prawny pomiędzy Sprzedawcą i Klientem.
- Klient wyraża zgodę na otrzymanie rachunku / faktury, faktury korygującej i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej, na wskazany adres e-mail. Klient oświadcza, że będzie odbierał powyższe faktury elektroniczne pod podanym przez siebie adresem e-mail. Akceptacja Regulaminu oznacza zgodę Klienta na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną. Faktury wystawiane są w terminach wynikających z powszechnie obowiązującego prawa.
- Akcje promocyjne obowiązujące w Serwisie Internetowym nie łączą się, o ile postanowienia promocji wyraźnie nie stanowią inaczej.
5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI
Jesteśmy elastyczni - nasz Serwis umożliwia różne metody płatności. Sprawdź, jak możesz opłacić swoją Licencję lub zapłacić za Treści Cyfrowe.
- Sprzedawca w zakresie opłacania Usług lub Licencji, udostępnia Klientowi między innymi możliwość płatności poprzez automatyczne pobieranie środków z karty płatniczej lub debetowej Klientów za każdy miesiąc obowiązywania umów zawartych w ramach Serwisu na początku każdego rozpoczynającego się Okresu Rozliczeniowego oraz poprzez GooglePay, ApplePay, Stripe i PayU. Opłaty będą pobierany przez cały okres trwania Okresu Abonamentowego lub jednorazowo – w zależności od wyboru formy płatności.
- Możliwe aktualne sposoby płatności określone są w Serwisie Internetowym w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta wariantu Licencji lub wariantu Usługi. Dostępne sposoby płatności mogą ulegać zmianie z uwagi na transakcję zawieraną z Klientem np. Właściciel posiada uprawnienie do wskazywania ograniczonej ilości sposobów płatności dla płatności okresowych.
- Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem upoważnionych serwisów zewnętrznych. W przypadku nieotrzymania przez Właściciela płatności Klienta, BOK może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności, w tym wysyłając wiadomość e-mail (mail transakcyjny). Nieuiszczenie płatności Ceny w ciągu 07 dni od dnia zawarcia Umowy skutkuje uprawnieniem do rozwiązania łączącej strony umowy przez Właściciela z winy Klienta.
- Każdorazowo w ramach Serwisu, a szczególności cennika, Właściciel informuje, przed zawarcie Umowy, czy opłata jest pobierana każdego miesiąca z dołu lub góry, albo z góry za cały Okres Rozliczeniowy.
6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY
- W przypadku Treści Cyfrowych, Właściciel nie wprowadza ograniczeń terytorialnych w zakresie ich dostarczenia do Klienta.
- Dostarczenie Treści Cyfrowych jest darmowe (transfer danych od Właściciela do Klienta).
- Realizacja Umowy sprzedaży obejmującej dostarczenie treści cyfrowej lub usługi lub usługi cyfrowej następuje poprzez jej dostarczenie/wykonanie za pośrednictwem Konta Klienta.
- W momencie udostępnienia Treści Cyfrowej za pośrednictwem Konta Klienta uważa się za dostarczone w całości Klientowi.
7. LICENCJA
Wykupując dostęp do naszego oprogramowania i dodatkowych integracji, kupujesz Licencję niewyłączną na korzystanie z oprogramowania, którego jesteśmy autorami.
- Na stronie produktowej Właściciel udostępnia wymagania techniczne jakie musi spełniać domena internetowa Klienta, aby mógł na niej poprawnie działać Produkt. Właściciel nie ponosi odpowiedzialność za brak działania Produktu, lub jego złe funkcjonowania jeśli domena, serwer Klienta nie spełnia wymogów technicznych.
- W ramach zapłaconej Ceny za Licencję Właściciel udziela Klientowi niewyłącznego, nieprzenoszalnego prawa do korzystania z Produktu i integracji (jeśli dotyczy tego Umowa Licencji), we własnym zakresie dla maksymalnie pięciu domen internetowych. Klient może dokonać cesji swych praw z Umowy Licencji za uprzednią zgodą Właściciela wyrażoną w formie pisemnej lub dokumentowej. Klient celem uzyskania zgody winien się skontaktować bezpośrednio z BOK.
- Klient nie ma prawa:
- dalszego przekazywania możliwości korzystania z Produktu, wynajmu, dzierżawy lub zezwalania osobom trzecim (przy czym za osoby trzecie nie będą uznawani pracownicy Klienta oraz osoby fizyczne zatrudnione przez Klienta na podstawie umów cywilnoprawnych) na zdalny dostęp i korzystanie z Produktu.
- rozwijania, modyfikowania i wprowadzania jakichkolwiek zmian do Produktu, chyba, że Właściciel wyraźnie zaznaczy w ramach Serwisu Internetowego, że konkretny element Produktu objętego Licencją może podlegać zmianom celem np. modyfikacji wyglądu modułu do wyglądu sklepu.
- wykorzystywania całości lub poszczególnych części składowych Produktu, celem utworzenia odrębnych utworów.
- wykorzystywania całości lub poszczególnych części składowych Produktu, celem oferowania do sprzedaży produktów takich jak automaty do gier, baz danych, broni i amunicji, dekoderów, kart i innych urządzeń należących do operatorów, dowodów rejestracyjnych, kart pojazdów, dostępów do kont objętych subskrypcją (np. GOG, PlayStation Plus), domen internetowych, kryptowalut, kart gwarancyjnych, kart prepaid, kont w serwisach społecznościowych, leków na receptę, materiałów wybuchowych, kopii wydawnictw muzycznych albo filmowych, wszelkich środków odurzających, substancji psychotropowych, nielegalnego oprogramowania, organów ludzkich i zwierzęcych, prac naukowych, przedmiotów nieoryginalnych, niebezpiecznych substancji chemicznych objętych szczególnymi zasadami przechowywania i transportu, używanych produktów higienicznych, voucherów do wykorzystania w kinach, zwierząt żywych lub martwych.
- W ramach Licencji uzyskuje niewyłączną licencję na Produkt i obejmuje następujące pola eksploatacji:
- korzystanie z Produktu objętego Licencją zgodnie z jego przeznaczeniem, dla potrzeb prowadzonej przez Klienta działalności polegającej na sprzedaży towarów online.
- Klient jest we własnym zakresie odpowiedzialny za ustalenie czy Produkt odpowiada jego oczekiwaniom i potrzebom. Przed zawarciem Umowy Klient może skorzystać z konsultacji z BOK.
- Właściciel nie gwarantuje, że działanie Produktów będzie niezakłócone i wolne od błędów m. in. związanych z implementacją Produktu do domeny internetowej Klienta.
- Klient nie ma prawa sublicencjonowania Produktów w całości lub w części innemu podmiotowi.
- Klient jest zobowiązany do nieusuwania z Produktów jakichkolwiek informacji o prawach autorskich oraz fragmentów kodu umożliwiających Właścicielowi kontrolę nad prawidłowym korzystaniem z Licencji.
- Właściciel zastrzega sobie prawo do zachowania komunikacji informatycznej pomiędzy Produktem, a swoim wew. narzędziami w celu świadczenie Usług oraz kontroli przestrzegania korzystania z Licencji przez Klienta.
- Licencja nie przenosi na Klienta jakichkolwiek praw autorskich do Produktów lub innych utworów przekazywanych lub udostępnianych Klientowi przez Właściciela za pośrednictwem Konta Klienta.
- Umowa Licencji, która uległa przekształceniu z czasu określonego na czas nieokreślony może być wypowiedziana przez Właściciela lub Klienta. Termin wypowiedzenia wynosi 3 miesiące, a wypowiedzenie powinno być sporządzone w formie dokumentowej lub pisemnej.
- Umowa Licencji może zostać wypowiedziana w trybie natychmiastowym w przypadku, w którym Klient swoim postępowaniem naruszy punkt 7.3. W przypadku rozwiązania Umowy z winy Klienta na podstawie niniejszego punktu żaden zwrot uiszczonej Ceny nie należy się Klientowi.
- Licencja jest udzielana przez Właściciela na określony czas liczony od dnia zawarcia Umowy (Okres Abonamentowy).
- Termin trwania Licencji wskazany jest każdorazowo na stronie produktowej. W sprawach nieuregulowanych wprost w Regulaminie w zakresie Licencji przekształconej w Licencję na czas nieokreślony analogicznie stosuje się postanowienia o Licencji zawartej na czas określony.
- Licencja okresowa (na czas określony) nie może zostać wypowiedziana przed czasem, z zastrzeżeniem punktu 7.12.
- Właściciel ma prawo dokonać kontroli sposobu korzystania przez Klienta z Produktu w ramach udzielonej Licencji.
- Właściciel zastrzega sobie prawo do kontaktu z Klientem, który odstąpił od zawartej Umowy Licencji na podstawie ustawowych uprawnień, celem uzyskania informacji o powodach odstąpienia od Umowy Licencji, których dostawcą jest Właściciel. Kontakt może być podjęty w terminie 30 dni liczonych od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu.
- W ramach wszystkich Licencji Właściciel dopuszcza możliwość integracji Produktu z oprogramowaniem firm trzecich np. pośredników płatności, hurtowni, kurierów przy użyciu programów komputerowych wytworzonych przez Właściciela. Obsługiwane integracje są każdorazowo wskazywane przez Właściciela w Serwisie. Warunki korzystania przez Klienta z usług, o których mowa w zdaniu poprzedzającym określa umowa na korzystanie z danej usługi strony trzeciej, która jest zawierana bezpośrednio pomiędzy Klientem, a firmą zewnętrzną. Właściciel jedynie pośredniczy w zawieraniu umów na korzystanie z takich usług i umożliwia integrację w ramach Licencji. Zakres czynności wykonywanych przez Właściciela w ramach pośredniczenia w zawieraniu umów na korzystanie z usług firm trzecich jest określony na stronie internetowej Serwisu. Korzystanie z usług stron trzecich, o których mowa w tym ustępie może być uzależnione od spełnienia dodatkowych warunków określonych przez strony trzecie dostarczające Usługi.
- Właściciel dopuszcza możliwość zmiany zakresu Licencji zarówno poprzez jej rozszerzenie, jak i jej zmniejszenie. Klient może dokonać zmiany Licencji samodzielnie poprzez Konto Klienta poprzez zakładkę Twoje Konto oraz wybierając z pozycji tej funkcjonalności zakładkę cennik. Jednakże zmiana zakresu Licencji nie jest możliwa dla Klientów, którzy zawarli umowę Licencji na okres 06 miesięcy oraz jednego roku.
- Rozwiązanie Umowy Licencji zawartej na czas nieokreślony w trakcie jej obowiązywania nie upoważnia Klienta do dochodzenia zwrotu Ceny uiszczonej, niezależnie od momentu, w którym wypowiedziano umowę.
8. PROGRAM LOJALNOŚCIOWY
- Koniecznym do skorzystania z Programu Lojalnościowego jest zawarcie Umowy Licencji.
- Z programu mogą skorzystać Klienci zalogowani do Konta Klienta.
- Szczegółowe warunki Programu Lojalnościowego, w tym informacja o dokładnym sposobie naliczania punktów, znajdują się w Regulaminie Programu Lojalnościowego na stronie Serwisu Internetowego.
9. OPINIE ZAMIESZCZONE W SERWISIE INTERNETOWYM
- Klient po zawarciu umowy z Właścicielem może zostać poproszony o dobrowolne dodanie opinii na temat TD.
- Klienci zamieszczają opinie dotyczące Serwisu Internetowego za pośrednictwem serwisu Google. Właściciel nie weryfikuje opinii osadzonych w serwisie Google.
- Właściciel na Stronie Głównej publikuje opinie w sposób wybiórczy, samodzielnie dokonując ich selekcji.
- Opinie Klientów na temat Produktów lub Usług w Serwisie Internetowym osadzane na stronie głównej Serwisu Internetowego są weryfikowane, pod kątem sporządzenie ich przez osoby, które rzeczywiście zawarły umowę z Właścicielem.
- Opinie zamieszczone w Sklepie Internetowym nie są w żaden sposób sponsorowane, a ich treść nie ma wpływu na warunki przyszłych umów zawieranych z Właścicielem.
- Sklep Internetowy zamieszcza jedynie opinie pozytywne wystawione w ramach zewnętrznych serwisów niepowiązanych z Właścicielem, tj. w serwisie Google.
- Opinie zamieszczone w Serwisie przed wejściem w życie dyrektywy Omnibus oznaczone są w Serwisie jako niezweryfikowane.
10. REKLAMACJA
Przykładamy wielką uwagę do tego, co oferujemy naszym Klientom. Jednak, jeśli masz jakiekolwiek zastrzeżenia, wobec tego, co dla Ciebie robimy – sprawdź jak w łatwy sposób złożyć u nas reklamację.
- Klient, będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą – Konsumentem jest uprawniony do dokonania reklamacji treści cyfrowych dostarczonych w ramach Umowy dostarczenia treści cyfrowych lub Usług lub usług cyfrowych w postaci Umowy Licencji. Ilekroć mowa jest w niniejszym punkcie 10 o treści cyfrowej, regulacje należy analogicznie stosować do Usług oraz usług cyfrowych.
- Właściciel odpowiada za zgodność świadczenia z umową, w szczególności obowiązany jest dostarczyć Klientowi treści cyfrowe i świadczyć Usługi bez wad oraz zgodny z zawartą umową. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie określonym w art. 43k ust. 2 lub 3 Ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz najpóźniej w chwili zawarcia umowy wyraźnie i odrębnie zaakceptował jego cechy.
- Właściciel odpowiada za brak zgodności treści cyfrowej z umową istniejący w chwili jego dostarczenia Konsumentowi i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia jest dłuższy.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w dowolnej formie. Zachęcamy do złożenia reklamacji z wykorzystaniem form komunikacji opisanych w Regulaminie.
- W razie braku zgodności treści cyfrowej z umową Klientowi, będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcy-Konsumentowi, przysługują uprawnienia określone w Ustawie o prawach konsumenta (dalej: brak zgodności towaru z umową).
- W przypadku braku zgodności treści cyfrowej z umową, konsument może żądać doprowadzenie do ich zgodności z umową. Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, przy ocenie których brane są pod uwagę wszelkie okoliczności sprawy w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej zgodnych z umową.
- Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.
- Jeżeli treść cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- przedsiębiorca nie doprowadził treści cyfrowej do zgodności z umową
- brak zgodności treści cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić treść cyfrową do zgodności z umową;
- brak zgodności treści cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej próby zgodności treści z umową;
- z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Właściciel ponosi odpowiedzialność za brak zgodności treści cyfrowej z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili. Roszczenia Klienta z tytułu niezgodności towaru z umową ulegają przedawnieniu po upływie 6 lat od dnia ujawnienia się niezgodności Produktu z umową. Koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego.
- W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu ceny, kwoty należne wskutek skorzystania z tego prawa zwrócone zostaną Klientowi nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Właściciela oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny. Zwrot środków nastąpi przy wykorzystaniu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Klient użył podczas dokonywania zapłaty za towar, chyba że Klient wyraźnie wyrazi zgodę na inną metodę zwrotu.
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z Umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację (imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail) – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Właściciela. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Właściciel ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przeciwnym razie uważa się, że reklamacja została uznana przez Właściciela.
- Powyższe ma odpowiednie zastosowanie do świadczonych przez Właściciela na rzecz Klientów Usług.
11. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
Wychodzimy z założenia, że w przypadku różnicy zdań z Klientem warto rozmawiać i dążyć do wzajemnego porozumienia na drodze polubownej. Zobacz, w jaki sposób możemy rozwiązać ewentualny spór.
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Właściciela do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Właściciela o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Właściciela na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
- Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe w zakresie rozwiązywania sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, w szczególności również pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Właścicielem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępnia platformę do rozwiazywania sporów konsumenckich online. Właściciel nie uczestniczy obecnie w tej dobrowolnej procedurze alternatywnego rozwiazywania sporów.
12. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROTY)
Wiemy, że czasem konsumenci chcą skorzystać z ustawowego prawa do zwrotu. W pełni to rozumiemy. Sprawdź, jak wyglądają zasady odstąpienia od umowy w TakeDrop.
- Klient, będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, poza wyjątkami wynikającymi z ustawy o prawach konsumenta, może odstąpić takiej umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, poza tymi, które zostały przewidziane przez przepisy prawa, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Postanowienia zawarte w niniejszym punkcie Regulaminu dotyczą również Przedsiębiorcy – Konsumenta, który oświadcza, że korzysta z uprawnienia do odstąpienia od umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ponieważ jako osoba fizyczna zawarł umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, a sama umowa nie posiada dla niego charakteru zawodowego.
- Do zachowania terminu wystarczy złożenie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę – Konsumenta oświadczenia Sprzedawcy przed jego upływem. Konsument lub Przedsiębiorca - Konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone z wykorzystaniem formularza odstąpienia od umowy, którego wzór znajduje się pod treścią Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość może zostać złożone w dowolnej formie na dane wskazane w punkcie 1.3 Regulaminu, jednak skorzystanie z formularza pomoże nam rozpatrzyć Państwa sprawę szybciej.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Właściciel ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy – Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. , w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
- W przypadku skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę - Konsumenta z Ustawowego prawa odstąpienia, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy – Konsumentowi m. in. w przypadku:
- przekroczenia terminu 14 dni na poinformowanie Właściciela o woli odstąpienia od umowy;
- gdy przedmiotem umowy są treści cyfrowe, które zostały dostarczone Klientowi (np. kurs on-line, webinar, e-book).
- Prawo do odstąpienia nie przysługę przedsiębiorcom (z wyłączeniem Przedsiębiorcy-Konsumenta) tj. osobom fizycznym które dokonują czynności prawnych (np. zawierają umowę) w celu związanym z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
13. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
W tej części wskazujemy jakie prawa własności intelektualnej chronimy w naszym Serwisie Internetowym i jakich zasad musisz przestrzegać.
- Wszelkie prawa do Serwisu Internetowego, a w szczególności majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć i innych zamieszczonych przez Właściciela treści należą do Właściciela, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem.
- Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Serwisu Internetowego, Usługi lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Właściciela, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Właściciel może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Serwisu Internetowego.
- Prawa do używania, kopiowania i rozpowszechniania danych dostępnych w Serwisie podlegają przepisom Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Wykorzystywanie danych Serwisu Internetowego w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Właściciela i uzyskaniu od niego pisemnej lub dokumentowej zgody.
14. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
TakeDrop, jak każde serwis on-line przetwarza dane osobowe. Sprawdź, jak o nie dbamy.
- Zasady ochrony danych osobowych określa dokument „Polityka Prywatności".
- Zasady stosowania plików cookies na Stronie Internetowej określa dokument „Polityka Cookies".
15. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
Jeśli robisz zakupy w naszym Serwisie Internetowym, a nie jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta – ta część Regulaminu jest skierowana właśnie do Ciebie.
- Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami – Konsumentami (przedsiębiorcami na prawach konsumenta).
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Właściciela z tytułu rękojmi wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
- Ani Właściciel, ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
- W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Właściciela, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej Ceny z tytułu ostatniej Licencji lub Umowy o świadczenie usług lub Umowy dostarczenia treści cyfrowych, nie więcej jednak niż do kwoty 500 złotych i jedynie w stosunku do realnie poniesionej szkody. Odpowiedzialność Właściciela z tytułu utraconych korzyści jest umownie wyłączona.
- W przypadku opóźnienia płatności Właściciel ma prawo naliczyć odsetki w maksymalnej wysokości za opóźnienie w zapłacie. Odsetki naliczane są od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności.
- Właściciel jest uprawniony do wstrzymania świadczenia wynikającego z jakiejkolwiek umowy zawartej w ramach Serwisu w przypadku istnienia jakichkolwiek zaległości w płatnościach przez Klienta względem Właściciela do czasu uregulowania wszelkich zaległości w płatnościach przez Klienta. W takim przypadku Właściciel nie będzie ponosił jakiejkolwiek odpowiedzialności wobec Klienta za niewykonanie umowy, a Klient zrzeka się wszelkich roszczeń z tego tytułu.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Właścicielem, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Właściciela.
- W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Właściciel może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Rozwiązanie Umowy Licencji w trakcie jej obowiązywania nie upoważnia Klienta niebędącego Konsumentem do dochodzenia zwrotu Ceny już uiszczonej, niezależnie od momentu, w którym wypowiedziano umowę.
- Rozwiązanie Umowy o świadczenie usług w trakcie jej obowiązywania nie upoważnia Klienta niebędącego Konsumentem do dochodzenia zwrotu Ceny już uiszczonej, niezależnie od momentu, w którym wypowiedziano umowę.
- Odpowiedzialność za utracone korzyści Klienta niebędącego Konsumentem jest umownie wyłączona.
16. OGRANICZENIE I MODERACJA TREŚCI ZAMIESZCZANYCH PRZEZ KLIENTÓW
Zgodnie z przepisami DSA oraz innymi przepisami bezwzględnie obowiązującego prawa poniżej opisujemy zasady zamieszczania Treści i ich moderowania na naszej stronie.
- Treści zamieszczane na naszej stronie nie mogą naruszać przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu.
- Za pośrednictwem naszej strony zabronione jest również:
- Reklamowanie konkurencyjnych względem Sprzedawcy działalności;
- Informowanie o działalności, promocji, promowanie produktów lub zbiórek, bez wcześniejszego uzyskania zgody Sprzedawcy;
- Publikowanie treści zawierających słowa uznane za wulgarne, nawołującą do nienawiści lub jakiekolwiek formy przemocy;
- Publikowanie treści naruszających dobra osobiste osób fizyczny lub prawnych w tym Sprzedawcy;
- Publikowanie treści w sposób sprzeczny z zasadami netykiety;
- Publikowanie treści powielających treści zamieszczone przez Sprzedawcę, Klientów lub Użytkowników;
- Publikowanie treści zawierających linki, odwołania do innych stron lub programów komputerowych;
- Publikowanie treści mających na celu zmianę kodu strony lub dążących do uzyskania dostępu w nieautoryzowany sposób do jej elementów.
- W przypadku naruszenia ww. zasad publikowania treści na stronie Sprzedawca zastrzega sobie uprawnienie do ich moderacji w tym usunięcia.
- Ocena treści przez Sprzedawcę następuje w sposób obiektywny i proporcjonalny, z poszanowaniem dla przepisów prawa. Ewentualna moderacji treści następuje z poszanowaniem podstawowych wartości ujętych w Karcie praw podstawowych w szczególności wolności wypowiedzi, wolności i pluralizmu.
- Ocena i moderacja treści nie następuje w sposób zautomatyzowany. Za każdą moderację treść odpowiada wyznaczony pracownik Sprzedawcy.
- W przypadku moderacji treści Sprzedawca powiadomi osobą ją zamieszczającą o moderacji o ile będzie posiadał dane kontaktowe, które mu to umożliwią (np. adres mailowy).
- Każdy autor zmoderowanej treści ma prawo do odwołania się od decyzji Sprzedawcy w zakresie dokonanej moderacji. W tym celu autor powinien odpowiedzieć na wiadomość informującą go o moderowaniu treści lub skierować swoje odwołanie na dane kontaktowe wskazane w pkt 1.3. Regulaminu.
17. MECHANIZMY ZGŁASZANIA NIELEGALNYCH TREŚCI ORAZ SPOSÓB ICH ROZPATRYWANIA
Każda osoba odwiedzająca naszą stronę internetową może zgłosić nam nielegalne treści, które na niej zauważy. Poniżej opisujemy w jaki sposób można dokonać takiego zgłoszenie oraz w jaki sposób je rozpatrujemy.
- W przypadku znalezienie na naszej stronie treści, które Użytkownik lub Klient uzna za nielegalne może je zgłosić za pośrednictwem formularza kontaktowego.
- W zgłoszeniu sugerujemy wskazanie:
- dla czego uważasz, że treść jest nielegalna;
- umiejscowienie nielegalnej treści poprzez opisanie jej umiejscowienie na stronie lub wskazanie odpowiedniego kodu URL lub adresu strony pod którym znajduje się nielegalna treść;
- imienia i nazwiska lub nazwy oraz adresu mailowego dokonującego zgłoszenia z wyjątkiem zgłoszeń dotyczących niegodziwego traktowania w celach seksualnych dzieci, wykorzystywania seksualnego dzieci, pornografii dziecięcej, nagabywania dzieci do celów seksualnych lub związanych z jednym z ww. przestępstwa;
- oświadczenie o tym, że zgłoszenie dokonane jest w dobrej wierze oraz że zawarte w nim informacje są kompletne i prawidłowe.
- Jeśli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Sprzedawca prześle bez zbędnej zwłoki potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
- Jeśli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Sprzedawca po jego rozpatrzeniu poinformuje podmiot zgłaszający o jego wyniku oraz wskaże ewentualną drogę odwołania.
18. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin w wersji 3.0. wchodzi w życie z dniem 21.09.2024 r.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- W przypadku, gdy regulacje bezwzględnie obowiązującego prawa kraju zwykłego pobytu Klienta przewidują dla niego korzystniejsze warunki niż przepisy prawa polskiego oraz zapisy niniejszego Regulaminu, zastosowanie znajdą przepisy prawa kraju zwykłego pobytu Klienta.
- Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie w sytuacji, w której Właściciel zmodyfikuje sposób lub zakres prowadzonej działalności gospodarczej lub w wyniku zmian prawnych skutkujących koniecznością dostosowania Regulaminu do powszechnie obowiązującego prawa. O wszelkich zmianach Serwis Internetowy będzie informować Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji na stronie Serwisu Internetowego, w przypadku Usługobiorców zapisanych do newslettera – w formie wiadomości mailowej. Każda z osób, która otrzyma w/w wiadomość będzie mogła złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu umów o świadczenie usług elektronicznych (w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wiadomości) wykonywanych na podstawie niniejszego Regulaminu. Do umów sprzedaży/Licencji/o świadczenie Usług zawartych, przed wejściem w życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili zawarcia umowy.
- Właściciel jest uprawniony do wykorzystywania danych Sklepów internetowych prowadzonych z użyciem Oprogramowania objętego Licencją, takich jak nazwa Sklepu, logo, adres strony internetowej Sklepu, layout, bez przetwarzania danych osobowych, dla własnych celów informacyjnych i marketingowych. Właściciel może w/w informacje publikować w sieci Internet, w tym na stronie internetowej Serwisu lub w innych lokalizacjach (np. social media lub YouTube), zamieszczać w/w informacje w materiałach reklamowych lub informacyjnych, sporządzonych w formie papierowej lub elektronicznej. Zawarcie Umowy Licencji przez Klienta jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Klienta na czynności wskazane w niniejszym ustępie.